Terugblik op mijn eerste maand als entertainer

27 mei 2017 - Cala Bona, Spanje

Lieve lezers,

Vandaag zit ik precies een maand in Mallorca, en wat een maand was dit zeg. HeelMiniclub! erg veel geleerd maar ook redelijk wat ups en downs gehad. 7 dagen per week ochtend tot avond Engels praten en presenteren, is een gewoonte geworden. Ik was in het begin heel erg bang om te presenteren in het Engels, omdat ik gewoon niet wist hoe ik alles moet zeggen. Als ik terug kijk heb ik mijn doel behaald voor deze maand. Voordat ik begon aan mijn stage heb ik mijn doelen voor elke maand opgeschreven. Dat waren deze maand durven en doen. Durven om gesprekken te voeren met de gasten in het Engels. En een activiteit succesvol te begeleiden. En dat heb ik vandaag voor het eerst gedaan! (Ik begeleid elke dag activiteiten maar dit is anders) vmanochtend was er een klacht over het entertainen van de kinderen die wat ouder zijn (12/17 maxiclub) Omdat Alex( adoltsentertainer) en ik (miniclub) de enige entertainers zijn, is het moeilijk om 2 doelgroepen te mengen wat leuk is voor zowel kinderen van 4 tot kinderen van 17. Ik heb deze ochtend veel gepraat met ze, om er achter te komen wat hun behoeftes zijn. Uiteindelijk heb Ik in mijn pauze zitten puzzelen met activiteiten en het mengen van de groep. En wat een succes was dat! Ik had een groep van 20 kinderen van 4 tot 17 jaar oud! Ze vonden het allemaal leuk en daardoor is er 1 leuke vriendengroep aan over gehouden. Vanavond gaan ze allemaal de mini disco dansen ( ja ook die van 17 Haha) Deze stage was bedoeld voor als entertainer van de mini club. Vanaf volgende week mag ik zeggen dat ik verantwoordelijke ben voor de mini en maxi club! Ik krijg 2 meisjes erbij die ik mag begeleiden:) Ik vind het zelf erg snel en veel te Zonsondergangonervaren, en dat heb ik ook verteld tegen Alex. Maar na een lang gesprek, heb ik het toch aangenomen! Ik heb dit nog tegen niemand gezegd, dus wie dit leest, weet het Haha! Ik ga ervoor, en ik weet dat ik het kan, dat heb ik vandaag weer bewezen aan mezelf! Voor de mensen die afvragen ga je meer of minder werken en verdien je meer.. nee dit blijft allemaal het zelfde. Het is alleen de functie. En Tuurlijk blijf ik het zelfde doen als een andere entertainer maar met meer verantwoordelijkheid. Liefs, Manon

1. Ej vdmeer:
    27 mei 2017
    Heel erg moedig van jou .ik wist wel dat je het kan bijna zie je Amber weer en wij zien jou over bijna 3weken veel liefs van ons dikke kus xxx
  2. Miranda van der Meer:
    28 mei 2017
    Lieve schat ,je bent goed bezig,,Topper
  3. Monique:
    28 mei 2017
    Kijk, je maakt vorderingen, en als ze jou die verantwoordelijkheid geven, zegt toch wel iets over hoe jij je werk (stage) doet. Trots op jou! Dikke kus
  4. Johny:
    Lieve Manon,
    wat ben ik supertrots op jou zeg!!! Dit moet je zelfvertrouwen een superboost geven dat ze jou deze verantwoordelijkheid toevertrouwen. Dit is ook waarom je stage loopt...jezelf ontdekken en je grenzen opzoeken en verleggen.
    Liefs, Johny.
  5. Jeannette:
    29 mei 2017
    Hey Manon, je mag trots zijn op jezelf!
    Ik ben blij om te lezen, dat het goed met je gaat. Hier tropische temperaturen!